Wedstrijd verzetten

Vorig seizoen zijn er heel veel verzoeken geweest om wedstrijden te verzetten, waardoor er periodes waren dat er doordeweeks net zoveel wedstrijden waren als op zaterdag. De reden was meestal dat een team te weinig spelers had op een speeldag.

Organisatorisch brengt dit hartstikke veel werk met zich mee. En zijn hier heel veel mensen mee gemoeid.

Om een wedstrijd te kunnen verzetten moeten we eerst contact leggen met de tegenstander om een nieuwe datum en tijd te prikken. Dit lukt vaak al niet in 1 keer. Dus er volgen veel mail- en belcontacten. Voor thuiswedstrijden moeten we ook nog kijken of er een veld beschikbaar is. Er moet een terreindienst aanwezig zijn, er moet een scheidsrechter geregeld worden, die al ontzettend schaars zijn. En de kantine moet extra open, wat weer extra kosten met zich meebrengt, omdat de inkomsten op zo'n moment niet in verhouding staan.

Met de verenigingen in de buurt is hier ook over gesproken. En allen ervaren hetzelfde probleem en zouden graag tot een goede oplossing komen. Daarom hebben wij als bestuur, net als meer verenigingen, besloten om geen wedstrijden meer te verzetten naar een doordeweekse dag, vanwege de reden dat je als team te weinig spelers hebt.

Omdat we aan een zaterdag/zondag competitie deelnemen weet iedereen  aan het begin van het seizoen wat het voetbalschema is en kan hier dus ook rekening mee houden. Mochten er toch te weinig spelers zijn, dan dient dit te worden opgelost met spelers van andere teams. Deze moeten wel van dezelfde leeftijdsklasse of jonger zijn. In het schema staan ook de inhaal/bekermomenten, dat zijn ook speeldagen.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!