Rookbeleid

Wij willen graag het rookbeleid nogmaals onder de aandacht brengen. Het was al zo dat er niet gerookt mocht worden in alle ruimtes op sportpark de Smeltkroes en de Hazeldonk. En ook langs de velden was er een rookverbod. In de buitenlucht mocht nog wel gerookt worden op het gehele terras. Wij constateren echter dat dit regelmatig niet wordt nageleefd. En dat er met name langs de zijlijn gewoon gerookt wordt. Roken en sporten is de laatste jaren veel onder de aandacht geweest. Het past niet bij elkaar. We weten allemaal hoe schadelijk roken is voor onze gezondheid. Daarbij zijn er op ons sportpark altijd veel kinderen aanwezig, die we daar zeker niet aan bloot willen stellen. Wij dienen hen ook een goed voorbeeld e geven. In de media en politiek is er de laatste jaren veel aandacht aan besteed. Er loopt al even een campagne, waarbij er gestreefd wordt naar een Rookvrije generatie. Hier hoort een rookvrij sportpark bij. Ook de rijksoverheid heeft inmiddels een akkoord gesloten waarbij alle sportparken rookvrij moeten worden.

Ongeveer een jaar geleden hebben we in afstemming met Livoc, Arcades, Bikefun en stichting Belsa besloten om toe te gaan werken naar een rookvrij sportpark. Zoals jullie hebben kunnen zien hangen er op verschillende plaatsen borden, die laten zien dat we een rookvrij sportpark zijn. Om de rokers onder ons nog een mogelijkheid te bieden is er een hokje geplaatst, aan de rand van het terras. Dit hokje markeert onze rookzone. En wij verzoeken iedereen dan ook daarnaartoe te gaan om te roken.

Wij willen aan één ieder vragen om zijn/haar verantwoording te nemen en bovenstaande afspraken na te komen en elkaar erop aan te spreken, wanneer dit niet gebeurt.

Bestuur RKSV Liessel