Alcoholbeleid

Beste sporters, trainers, leiders, ouders en overige vrijwilligers van
RKSV Liessel, Livoc Liessel en De Eendracht,

Graag brengen wij het volgende bij jullie onder de aandacht:

Zoals jullie wellicht weten, is per 1 januari 2014 de alcoholleeftijd omhoog gegaan van 16 naar 18 jaar. Met andere woorden er mag alleen alcoholhoudende drank verkocht worden aan en genuttigd worden door iedereen die 18 jaar of ouder is.

Wanneer er alcohol verkocht wordt aan of genuttigd door personen onder de 18 jaar levert dit Stichting Sportkantine de Smeltkroes een boete op. De boete voor de eerste overtreding zal € 750,= bedragen, de tweede € 1500,= de derde € 3000,= volgt er daarna nog een overtreding wordt de vergunning van de kantine ingetrokken.
Flinke boetes, waardoor het dus zaak is dat we hier heel alert op zijn, want we willen natuurlijk niet onnodig op onkosten getrakteerd worden.
Stichting Sportkantine De Smeltkroes zal er dan ook streng op toe gaan zien dat er geen alcoholovertredingen plaats vinden. Op verzoek van het kantinepersoneel moet er een geldig legitimatiebewijs getoond kunnen worden.

Wanneer er vanuit de overheid gecontroleerd wordt op alcohol gebruik onder de 18 jaar en men constateert een overtreding, dan is de alcoholverstrekker (de kantine) aansprakelijk, maar ook de persoon onder de 18 jaar die aan het drinken is. Deze persoon krijgt een boete van € 70,-.

Wij hopen dat bovenstaand verhaal duidelijk is voor een ieder en dat iedereen hier aan meewerkt om deze regels na te leven en te handhaven.
Aan iedereen dan ook het vriendelijke doch dringende verzoek om zich aan deze nieuwe regels te houden en elkaar er op te wijzen.

Stichting Sportkantine de Smeltkroes.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!