Maatschappelijke stage

Maatschappelijke stage bij RKSV Liessel

RKSV Liessel biedt leerlingen van het VMBO, de Havo en het Vwo de mogelijkheid om de maatschappelijke stage binnen de club te vervullen.

Doel Maatschappelijke stage.

Het doel van maatschappelijke stage is dat alle jongeren tijdens hun schooltijd kennis maken met vrijwilligerswerk en zij hierdoor een bijdrage leveren aan de maatschappij. Jongeren doen iets voor een ander en ervaren hoe het is om verantwoordelijkheid te nemen voor een ander.

Wat zijn geschikte activiteiten voor maatschappelijke stageplaatsen?

Met andere woorden: wat voor vrijwilligerswerk kunnen leerlingen bij RKSV Liessel doen?

Leerlingen met voetbalachtergrond:

• Afhankelijk van de voetbalervaring: trainingen van jeugdteams verzorgen, samen met de vaste trainer van het team

• Begeleiden van jeugdteams tijdens wedstrijddagen

• Fluiten van wedstrijden op zaterdag bij de jeugd

• Vlaggen bij wedstrijden op zaterdag

• Werkzaamheden verrichten vóór, tijdens en na thuistoernooien. Eventueel mee organiseren

• Geven van individuele en specifieke trainingen

Leerlingen met en zonder voetbalachtergrond:

• Kantinewerkzaamheden op zaterdag of trainingsavonden

• Accommodatieonderhoud

• Opknappen van voorkomende jaarlijkse klussen (ballen uitzoeken, opruimen, etc.)

• Hulp bieden bij activiteiten voor de jeugd; Sinterklaasactiviteiten, Voetbalkamp en/of Voetbaldagen eventueel mee organiseren

Tot slot

Stagiaires voor maatschappelijke stages bij RKSV Liessel, kunnen zich aanmelden door een mail te sturen naar: [email protected] In de mail vermelden waar je interesses liggen en het aantal uren dat je stage dient te lopen.

Leerlingen die lid zijn van RKSV Liessel kunnen verzekerd zijn van een stageplaats mits de wensen van de leerlingen en de voetbalclub met elkaar matchen.

Voor andere leerlingen wordt gekeken naar het aanbod/vragen die de club heeft.